aQu kene interbiu nurse bln 9 nie..

Lame btol aku x jenguk blog aku sendiri..sory la beb !..sibuk sikit..maklum lah..pelajar kan..hehe..
Kat cni..aku nak kongsi citer gan kowang sume..bln 9 nie aku dew interbiu nurse..cuak aku lorr !..
Sebelum nie pon aku mmg pernah interbiu..tp nk masuk giatmara jelah..haha !.. nie pulak depan pegawai peng'interbiu2' yang berpengalaman.. Huhu..mst la cuak..tp aku bersyukur sgt dipanggil interbiu nie..harao2 aku berjaya la..mmg minat aku seyh !..
(^^)"..
 Kat cni aku share sikit tentang tips nk interbiu nie...
First sekali..keyakinan mst ade..tu yang paling !.. Kedua..penampilan lak.. Lelaki hendaklah berambut kemas, kemaskan misai2x dan janggut, normally kene bercukur
-Kasut hitam yang telah dipolish dan bertali (bukan strap)
-Baju kemeja putih plain yang dipadankan dengan tie belang-belang warna base / warna plain yang bersesuaian
-Blazer untuk tampil meyakinkan
-ada orang pakai nametag tp saya tidak pakai pun..hehe..
-Perempuan hendaklah berpakaian kemas, kalau bertudung, hendaklah nampak berkeyakinan dan comfortable
-Kalau tidak bertudung hendaklah memakai sut skirt panjang atau pendek (bawah sikit dari lutut satu inchi)..Don’t ever wear pants!!
-Kasut tumit tinggi -court shoes berwarna hitam
-Rambut kalau panjang, kene tie dalam “bun”
-makeup yang profesional dan meyakinkan
-blazer sekiranya bersesuaian..
dan yang ketiga adalah... File yang mengandungi maklumat peribadi hendaklah disusun dari PMR-SPM-universiti..susun biar nampak organise dan tidak celaru kerana ia mencerminkan “ketelitian rakan-rakan” dan ini jugak penting beb !..
And jgn lupe..bace la seberapa bnyk mklumt yang boleh yerr.. nie untuk pengetahuan am kowang.. biase nye peng'interbiu' nie suke gak taye soalan yang berunsurkn pengetahuan am..
So..aku nk wish kat diri aku sendiri.. GUD LUCK !..hehe..
Doa2kan supaya aku berjaya dlm interbiu nnt yer... (^^)"...

0 comments:

Catat Ulasan

..::..$eLamAt DaTaNg k€ bLog s€ikHLas HaTiKu..::..

...
Dikuasakan oleh Blogger.

ni€ Lah aQu.. (^^)"..

DiRikU..

Foto saya
bOut me??.. juz caLL m€ nUrUL.. nOw..i'm stUdyiNg at ADTEC MaLLaCa.. TaK€n €nGiN€eRiNg m€chaTrOniC.. U guY's cAn cHeCk iT Out aT My PrOfiL€.. (^^)".. hOp€ u aLL €nJoY my bLoG..

G€nG aQu :..